Øget konkurrence giver grund til grundighed

Øget konkurrence giver grund til grundighed

Sponsoreret

Antallet af små og mellemstore virksomheder tordner frem. Der er gået sport i at være sin egen chef. Det betyder også, at der er få originale idéer på markedet, og at flere virksomheder derfor kæmper om de samme kunder.

 

Her er det vigtigt, at du parkerer dit eget ego. Din virksomhed er med stor sandsynlighed ikke vital for kundens ve og vel. Du bliver derfor nødt til at lokke med andre midler. Det ældgamle trick, som politikere og generaler alle har mestret: Charme.

 

Du skal charmere dine kunder, som var de potentielle scoringer i byen.

 

Service og ydelser

Om du lever af at producere fysiske ting, eller yder en service for dine kunder, er det vigtigt, at du lader kunden vide, at han også er tænkt ind i forretningen. Det betyder blandt andet, at du har en kundetelefon, som kunden altid kan bruge til at komme i kontakt med virksomheden.

 

Selv i de mest skudtætte produktioner, finder man fejl. Menneskelig eller maskinel. Kan kunden hurtigt komme i kontakt med dig, efter de har modtaget en værre ydelse, end de har betalt for, eller et defekt produkt, kan situationen oftest reddes på charmen.

 

Men hvis kunden derimod ikke kan komme i kontakt med dig og føler sig uretfærdigt behandlet, spreder rygtet sig som en steppebrand i en tørkeperiode.

 

Hjælp udefra

Der er mange tiltag, man kan gøre sig for at give kunden den bedste oplevelse. Hvis du synes, at situationen virker uoverskuelig, bør du søge professionel hjælp udefra. En virksomhed med speciale i servicedesign, kan hjælpe dig i mål.

 

Her er kunden i fokus, for at sikre din virksomhed et solidt fundament og give plads til fremtidig udvidelse. Et udefrakommende firma vil forsøge at forstå kunden, for at skræddersy den helt rigtige serviceydelse til dem.